mandag den 28. maj 2012

Getaway i Hornbæk




Jeg har brugt noget af min pinseferie i det dejlige Hornbæk hvor tiden bare er spenderet med gåture igennem skoven og ned til stranden. En tur på havnemolen for at kigge på rigmændenes både og videre ind i Hornbæk by for at smovse is fra byens aller bedste is-hus. Det er lidt af en gemt perle og man skal vidst være stedkendt for at vide det ligger der, ellers kan man let gå i turistfælden og købe sin is ved isboden på havnen - hvor kuglerne er små, men prisen stor. 
Ved 'vores' iskagehus sælger de kun Hansen is og der er både alm. og økologisk. Og så den bedste lakridsis man kan opstøve på jorden. 

Jeg håber i allesammen har nydt det gode vejr og den ekstra fridag, som vi måske ikke har næste år?!



7 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare dejligt ud! Og super flotte billeder! Fornemmer jeg dit nye, lækre spejlrefleks?
    Herligt ser det i hvert fald ud. Håber også at du har nydt den ekstra fridag.

    SvarSlet
  2. Jeg har egentlig heller ikke gjort det på andre rejser jeg har været på, sådan rigtigt. Ikke noget jeg har gemt i hvert fald. Men denne her tur er MIN og noget JEG gør og vil. Udelukkende MIG. Så på en eller anden måde føles det bare rigtigt og mere "mindeværdigt" denne gang. :)

    SvarSlet
  3. Øv, hvor irriterende. :( Måske skal de steges ved lavere varme og i længere tid, så de ikke bliver sådan ubagte inde i midten?

    SvarSlet
  4. Der er intet som en god lakrid-is, særligt hvis den er kombineret med pistacie-is :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh endnu en lakridsis-elsker - vi er sjældne synes jeg ;)

      Slet
  5. Dejlige billeder! Det lyder som en rigtig hyggelige pinse getaway:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Ja, noglegange har man brug for et åndehul i hverdagen.

      Slet